סדרה – מסע בזמן – בנוף מבנים מרתקים

סקירה של תולדות האמנות, תחום מרתק, מעניין ומעשיר, החל מיוון ורומי; בתחומי האדריכלות, הציור והפיסול,
רצף התפתחותי ומושגי יסוד. איכויות צורניות של עבודות האמנות, נושאיהן וחשיבותן מתוך הקשרים והיבטים ההיסטוריים שלהן.

גולת הכותרת – מהמקדש ביוון ועד לבית הלבן
סדרה – מסע בזמן – בנוף מבנים מרתקים

התפישה האמנותית של התרבות היוונית העתיקה, באה לידי ביטוי, בראש ובראשונה באדריכלות; מפעלי בנייה שהביאו שיאים חדשים. המבנה החשוב ביותר הוא המקדש – הבית של האל; זו אדריכלות לשירות האלים והיא מקור השראה ליצירה האנושית ובסיס לכל מה שהגיע לאחר מכן.

 

את רומא לא בנו ביום אחד – מהפנתיאון ברומא עד הקפיטול בוושינגטון
סדרה – מסע בזמן – בנוף מבנים מרתקים

הכיבושים והניצחונות של האימפריה הרומית, הביאו לפריחה כלכלית. בניית מונומנטים נועדה לתת ביטוי לכוחה ועוצמתה של רומא. הושקעו משאבים רבים לבניית מבנים לרווחת הציבור וכך זכו הקיסרים לאהדה גדולה; מבנים שנועדו, בין היתר, לתחרויות, לשעשועים ולבידור.

בנייה קדושה – לא, לא חשכת ימי הביניים
סדרה – מסע בזמן – בנוף מבנים מרתקים

תרבות ימי הביניים צמחה מן השילוב שבין: התרבות הרומית, תרבות השבטים הגרמניים והדת הנוצרית. הסגנון האדריכלי התפתח לאורך תקופה ארוכה והתפרש על מרחב גיאוגרפי גדול, כתוצאה מכך, יש כמה סגנונות עם מאפיינים ייחודיים. יש האומרים: "חשכת ימי הביניים" – האם? נפגוש אדריכלות מרשימה, של כנסיות עצומות ומרהיבות, כולן לכבודו של אלוהים - הוא במרכז.

המבט אל העבר הפנים לעתיד – רנסנס וברוק בפירנצה ורומא
סדרה – מסע בזמן – בנוף מבנים מרתקים

בפירנצה קמה במאה ה-15 קבוצת אמנים שהציבה לה מטרה ליצור אמנות חדשה, הם מקימים לתחייה את העבר המפואר של יוון ורומא ומתאימים אותו לכאן ועכשיו. תקופת הבארוק מפתחת את אמנות הרנסנס, אולם היא שופעת דרמה והגזמה.

וילה רומאנה דל קסאלה
סדרה – מסע בזמן – בנוף מבנים מרתקים

וילה בסיציליה המשקפת את המעמד החברתי והכלכלי הגבוה בתקופה בה נבנתה. נראה בה, רצפת פסיפס מרהיבה, הגדולה והמרשימה ביותר בעולם ובין היתר, את ה"נערות בביקיני". סצנות מחיי היום יום של הרומאים ומסיפורי המיתולוגיה; יצירות נפלאות ובצבעים מרהיבים.

האסתטיקה של האמונה – ביקור בכנסיות וקאפלות
סדרה – מסע בזמן – בנוף מבנים מרתקים

האמנות הציגה על הקירות יצירות שכללו סיפורים, משלים ואלגוריות, כדי לחנך, ללמד ולהבהיר לקהל את עיקרי האמונה הנוצרית, האם תמיד זה נראה כך במבט ראשון? הסיפורים המרתקים של מבנים מיוחדים ומפגש עם אמנים פורצי דרך, כמו: ג'וטו, מיכלאנג'לו, קרוואג'ו, ברניני ואחרים.

בתים של אחרים – ארמונות ווילות מן האגדות
סדרה – מסע בזמן – בנוף מבנים מרתקים

ארמונות המתארים את ה"היסטוריה" המשפחתית, מי דיבר על פייק ניוז? ארמונות שהם בתים של אהבה וחשק, מקומות בהם אמנים ופטרונים, מציגים את האמנות שלהם בדרך מיוחדת  ומפתיעה. הסיפורים הכי מעניינים, על ארמונות ווילות של המשפחות החשובות ביותר.